fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
  • slidebg1
    Wizualizujemy swój strach

TEMAT: “Wizualizujemy swój strach”

Jest wieczór. Za oknem silna burza. Marysia jest w swoim pokoju. Boi się nawałnic, szczególnie, gdy są one wieczorem. Nadchodzi późna pora, a więc dziewczynka kładzie się spać. W momencie gdy pokój został pogrążony w całkowitej ciemności, Marysia zaczęła się coraz bardziej bać. Nigdy nie chciała się do tego przyznać, ponieważ uważała, że strach to coś złego, oznaka słabości.
Postanowiła się więc czymś zająć. Oglądała telewizję, czytała książkę, lecz na ścianie za jej plecami rósł coraz większy cień, aż w końcu go dostrzegła. Przeraziła się.
Postać ze ściany przedstawiła się i powiedziała kim jest. “Czemu się mnie boisz? Boimy się tego czego nie znamy, a lęki są ważne.” – powiedział nieproszony gość.
Marysia tak nie uważa i nie jest w stanie poradzić sobie z lękami, które ma w sobie. Okazuje się, że Pan tablet to przyjaciel różnych fobii, zatem jak zwykle przybywa na pomoc.

Co to jest wacinofobia? Co oznacza powiedzenie: “Strach ma wielkie oczy”? Jak wygląda strach i skąd się bierze? Marysia już wie – bo oko w oko stanęła ze swoimi największymi lękami.

Uczniowie korzystając z doświadczeń bohaterki tym razem tworzą wizualne przedstawienia swoich największych strachów, pomagając… samym sobie lepiej zrozumieć to, czego się najbardziej obawiają.

Cel główny zajęć:

  • uczeń, przy użyciu aplikacji tworzy galerię swoich trzech największych strachów;

Cele szczegółowe zajęć:

Uczeń:

  • wie, czym jest strach oraz potrafi uzasadnić jego przydatność;
  • zna metody radzenia sobie ze strachem;
  • potrafi odnaleźć, nazwać i wyobrazić sobie swój lęk;
  • przy użyciu aplikacji dodaje różne elementy graficzne, przesuwa, powiększa i zmniejsza, obraca, edytuje kolor składając wszystko na jedną ostateczną całość;
  • wizualizując strach, potrafi o nim opowiedzieć;
  • prezentuje wyobrażenie swojego strachu na forum klasy;
  • potrafi dobrać cechy charakteru odpowiednie dla wybranego przez siebie lęku;