fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
  • slidebg1
    Tworzymy style i wzory

TEMAT: “Tworzymy style i wzory. Poznajemy grafikę komputerową”.

Historia porusza problem rodziny, która przeprowadziła się do nowo wybudowanego domu. Jest on w surowym stanie. Podczas gdy zwiedzali wszystkie pomieszczenia, ich ciężarówka z całym domowym wyposażeniem została skradziona. Rodzina została pozbawiona mebli, farb, dywanów, sprzętu elektronicznego oraz wszystkich niezbędnych w domu rzeczy. Nieoczekiwanie najmłodsza córka z rodziny znalazła małą wnękę w jednym z pokoi. Okazało się, że w ich nowym domu są jeszcze dodatkowi lokatorzy. Były to Skarpetki Designerki, którym nie podoba się, że wszędzie nie ma żadnych kolorów. Do pomocy zapraszają Pana Tableta, który ma pomysł jak sprawić, aby w pomieszczeniach pojawiły się stylowe meble, a ściany zostały pokryte kolorowymi wzorami i artystycznymi obrazami. Dzięki temu rodzina będzie mogła szczęśliwie zamieszkać w ich nowym domu.

Cel główny zajęć:

  • uczeń, przy użyciu aplikacji tworzy symetryczne wzory, artystyczne kolaże oraz trójwymiarowe graficzne kształty;

Cele szczegółowe zajęć:

Uczeń:

  • poznaje podstawowe znaczenie grafiki komputerowej;
  • wie, z czego składa się wirtualny obraz, poznaje pojęcie “piksel”;
  • dostrzega wykorzystanie grafiki komputerowej w codziennym doświadczeniu, np. wzornictwo na poduszkach, kołdrach, dywanach, ubraniach, grafika w filmach animowanych i grach;
  • potrafi samodzielnie narysować wzory, kopiować kształty, obracać, zmieniać barwy i odcienie kolorów, skalować elementy, ustawiać grubość pędzla, wycofywać zmiany (PP)*;
  • poznaje podstawowe słownictwo dotyczące obróbki graficznej – size (grubość), saturation (nasycenie), brightness (jasność), opacity (nieprzezroczystość), blurriness (rozmycie);
  • rysując i tworząc dzieła graficzne ćwiczy koordynację oko-ręka;
  • korzystając z aplikacji, wykorzystując figurę rombu, tworzy trójwymiarowy obraz, według własnego pomysłu;
  • korzystając z aplikacji, rysując, poznaje funkcję symetrii sferycznej (odbicia lustrzanego) i tworzy własny ornament;
  • potrafi wykorzystać narzędzia programu graficznego do osiągnięcia zaplanowanego celu;
  • potrafi zaprojektować i realizować własne pomysły, twórczo przekształcać i komponować elementy grafiki, wykorzystując nietypowe i kreatywne rozwiązania;
  • korzysta z urządzeń do nagrywania obrazów, dźwięków i filmów, w tym urządzeń mobilnych (tu: tablet) (PP)*;

* “PP” – Nowa podstawa programowa z dn. 24 lutego 2017r.