fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
  • slidebg1
    Tworzymy gry platformowe

TEMAT: “Tworzymy gry platformowe”.

Na zajęciach uczniowie dowiadują się podstawowych informacji dotyczących świata gier, a dokładnie – gry platformowej. Po krótkim wprowadzeniu, uczestnicy samodzielnie projektują własne poziomy. Na tworzenie składa się m.in ustalenie początku i zakończenia rundy, określenie przeszkód i celu stworzonej przygody. Pod koniec zajęć, uczniowie wymieniają się swoimi pracami i nawzajem próbują przejść gotowe poziomy.

Cel główny zajęć:

  • uczeń, przy użyciu aplikacji samodzielnie projektuje poziom gry platformowej;

Cele szczegółowe zajęć:

Uczeń:

  • wie, czym jest gra platformowa i czym różni się od innych rodzajów gier;
  • wie, z jakich elementów składa się gra platformowa – bohater, platformy, przeszkody, cel, power-up’y;
  • rozpoznaje podstawową różnicę między grafiką 2D a 3D;
  • projektując własny poziom gry, wybiera bohaterów, ustala przeszkody, platformy, elementy scenografii, tworzy początek i zakończenie;
  • uczestniczy w interakcji z resztą klasy, wymieniając się pod koniec zajęć stworzonymi poziomami;
  • konstruuje spójną i logiczną przestrzeń gry platformowej, dbając o estetykę i unikając chaotyczności;
  • projektując poszczególne etapy, przewidując następstwa swoich decyzji, doskonali myślenie logiczne;