fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
  • slidebg1
    Projektujemy pojazdy i ubrania

TEMAT: “Inny świat. Projektujemy pojazdy i ubrania”

Historia porusza problem bohaterów – Eda oraz mieszkańców niespotykanego dotąd miasteczka. Ed wracając do domu, przez nieuwagę, wpadł do głębokiej dziury znajdującej się w ulicy. Okazało się, że ten wypadek przeniósł Eda do czarno-białego miasteczka. Zarówno budynkom, jak i ubraniom tamtejszych mieszkańców brakowało kolorów. Mieszkańcy zazdrościli Edowi kolorowych ubrań. Policjanci, robotnicy, lekarze, bankierzy wyglądali identycznie. Ich ubrania niczym się nie różniły. Nie wiedzieli nigdy, że można wyglądać inaczej. Potrzebują także dobrze skonstruowanych pojazdów. Ed chce im pomóc, ale nie potrafi projektować ubrań i konstruować samochodów. Na pomoc przybywa Tabletowa Rodzina, która proponuje spełnienie marzenia mieszkańców bez użycia stołów kreślarskich, ołówków, fabryk i krawców.

Uczeń rozwiązuje problem głównych bohaterów, projektując nowe, kolorowe ubrania oraz konstruując sprawne i stabilne samochody. Zadanie powinno zostać zrealizowane z uwzględnieniem potrzeb poszczególnych grup społecznych zamieszkujących miasto.

Cel główny zajęć:

  • przy użyciu aplikacji, uczeń samodzielnie projektuje samochody i ubrania zwracając uwagę na odpowiednie elementy budowy stroju lub pojazdu oraz potrzeby mieszkańców miasta;   

Cele szczegółowe zajęć:

Uczeń:

  • wie, czym jest projektowanie;
  • wie, czym zajmuje się projektant odzieży i samochodów ;
  • zapoznaje się z podstawowymi zasadami projektowania odzieży i pojazdów – pojęcia takie jak: projekt, model, wykonanie produktu;
  • poznaje obszary, w których istotne jest projektowanie, m.in meble, wystrój wnętrz, budynki;
  • projektuje ubrania i samochody dla grup społecznych charakterystycznych dla miasta – m.in policjantów, lekarzy, strażaków, taksówkarzy, kucharzy, kierowców;
  • projektując strój lub samochód potrafi go nazwać oraz o nim opowiedzieć np. dla kogo jest zaprojektowany, do czego służy;
  • korzystając z aplikacji poznaje podstawowe elementy budowy samochodu – podwozie, nadwozie, układ hamulcowy, błotnik, zderzak, spoiler, amortyzator, silnik, lampa przednia i tylna;
  • przy wykorzystaniu aplikacji łączy ze sobą wybrane przez siebie elementy stroju  lub konstrukcji samochodu tak, aby ostatecznie pasowały do całości;