fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
  • slidebg1
    Poznajemy życie na wsi

TEMAT: “Poznajemy życie na wsi”

Tym razem odwiedzimy wioskę Empiriowice, w której mieszkańcy prowadzą spokojne życie. Zbliżał się wieczór, gdy nagle na farmę dwójki rodzeństwa i ich babci przybywa statek kosmiczny z dwójką kosmitów na pokładzie. Przybysze, już na początku wizyty mają małą przygodę z krową, która według ich podręczników jest strasznym potworem. Kosmici po raz pierwszy spotykają się z ziemskim życiem, a w dodatku życiem na wsi, dlatego wszystko, co mają okazję zaobserwować wydaje im się obce.

Dzieci oprowadzają przybyszów po całym gospodarstwie oraz wyjaśniają do czego służą różne maszyny, jak powstaje żywność, jak dbać o rośliny i uprawy. Obcy posiadają niewłaściwe informacje w podręcznikach, dlatego naszym zadaniem będzie nagrać serię filmów instruktażowych m.in o tym, jak żyje się na wsi, jak dba o zwierzęta, jak wytwarza jedzenie, lub jak korzystać z maszyn i narzędzi rolniczych.

Cel główny zajęć:

  • przy użyciu aplikacji, uczeń poznaje czynności związane z poszczególnymi pracami w gospodarstwie rolnym oraz tworzy krótkie filmy instruktażowe;

Cele szczegółowe zajęć:

Uczeń:

  • wie, czym jest farma/gospodarstwo rolne;
  • potrafi wymienić cechy przestrzeni wiejskiej np. pola, ogrody, sady, uprawy, stodoły, magazyny, zagrody dla zwierząt;
  • potrafi wymienić czynności związane z pracą na wsi np. zbiór owoców, warzyw i zbóż, zbieranie jajek pochodzących od kur, karmienie zwierząt, przygotowanie miejsca pod uprawę, zasiewanie, podlewanie roślin, gromadzenie nasion, sprzedaż produktów, robienie przetworów;
  • potrafi nazwać podstawowe maszyny i narzędzia rolnicze oraz zna ich praktyczne zastosowanie np. brony do przygotowania ziemi pod zasiew, siewnik do zasiania nasion roślin, konewka i zraszacz do podlewania upraw, przyczepa i skrzynki do zbierania oraz gromadzenia plonów;
  • potrafi opisać warunki życia na wsi;
  • wie, w jaki sposób powstają podstawowe produkty żywnościowe np. dżem, ketchup, sok, makaron, frytki, pieczywo, sery;
  • przy wykorzystaniu aplikacji samodzielnie kreuje napotkaną rzeczywistość;
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych dotyczącymi życia roślin oraz korzystania z dóbr pochodzących z upraw rolnych (PP)*;

*  “PP” – Nowa podstawa programowa z dn. 24 lutego 2017r.