fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
  • slidebg1
    Poznajemy rytm

TEMAT: „Muzyczny turniej Sześciu Krain. Poznajemy rytm”.

Przyjaciele Finn i Jake wybierają się na “Muzyczny Turniej Sześciu Krain”. Są to jednocześnie bohaterowie znanej uczniom kreskówki “Pora na przygodę”. Po drodze Finn i Jake postanowili odwiedzić swojego drogiego przyjaciela Kota. Kot akurat zajęty był domowymi porządkami, podczas których wśród różnych niepotrzebnych przedmiotów, znalazł taki, który szczególnie przykuł jego uwagę. Nie wiedząc do czego służy, zapytał dwójki odwiedzających go przyjaciół. Okazało się, że jest to metronom wykorzystywany przez uczestników “Muzycznego Turnieju”. Zwycięzca zawodów zostanie wielkim mistrzem, jednak aby to osiągnąć musi doskonale znać rytm. Trenerem naszych bohaterów zostaje Pan Tablet, który przeprowadza ich przez niezbędną lekcję muzyki. Przygotowani zawodnicy udają się na muzyczne zawody, gdzie przejdą rytmiczne konkurencje.

Uczeń rozwiązuje problem głównych bohaterów, przechodząc kolejno dostępne konkurencje. Za każdą dobrze wykonaną rundę zawodnik otrzymuje punkty oraz ostateczną ocenę. Istotą zadań jest wystukiwanie odpowiednich dźwięków w wymaganym rytmie.

Cel główny zajęć:

  • przy użyciu aplikacji, uczeń doskonali umiejętności rytmiczne oraz umiejętności czytania zapisu muzycznego;

Cele szczegółowe zajęć:

Uczeń:

  • wie, czym jest rytm oraz metrum;
  • poznaje podstawowe wartości rytmiczne;
  • potrafi naśladować rytm utworu;
  • poznaje podstawowe instrumenty, którymi można wystukać rytm;
  • wie, czym jest metronom oraz zna jego funkcję w muzyce;
  • nabywa umiejętność podłączenia słuchawek nausznych z końcówką mini-jack;
  • odczytuje i zapisuje elementy notacji muzycznej – różnicuje wartości rytmiczne nut i pauz (PP)*;
  • rozumie podstawowe pojęcia i terminy muzyczne: dźwięk, pięciolinia, klucz, nuta, pauza, takt (PP)*;

 

*“PP” – Nowa podstawa programowa z dn. 24 lutego 2017r.