fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
  • slidebg1
    Poznajemy różne gatunki muzyczne

TEMAT: „Chór na ratunek! Poznajemy różne gatunki muzyczne”

Aladyn  i jego przyjaciółka Jasmina bawili się w zamku. Nie zauważyli, że potrącali i krzyczeli nad na zaczarowaną lampą, w której mieszka ich przyjaciel Dzin. Krzyczeli i nie zwracali uwagi na to co się dzieje… Z lampy wyszedł zdenerwowany Dżin: „Jak możecie tak mną trząść i krzyczeć? Właśnie słuchałem wspaniałej muzyki a krzyki wszystko zniszczyły. Własnych myśli nie słyszę. Za karę zamknę Jasminę w lampie a sam spędzę trochę czasu w ogrodach! Nie potraficie docenić muzyki, to Jasmina będzie siedziała w lampie gdzie jest ciemno i duszno!”

Alladyn chce uwolnić Jasminę, ale jedyne co może odwrócić uwagę Dżina to naprawdę piękna muzyka… Nie potrafi komponować pięknej muzyki. Dżin cały czas pilnuje lampy. Alladyn dowiaduje się, że koncertów muzycznych można słuchać na żywo, na przykład w filharmonii – miejscu, w którym organizuje się koncerty. Koncerty wykonuje tam orkiestra, czyli duży zespół instrumentalny, składający się z kilkunastu lub kilkudziesięciu wykonawców. Zespołem muzycznym kieruje dyrygent. Może to robić za pomocą specjalnej pałeczki – batuty. Muzyce instrumentalnej czasami towarzyszy zespół śpiewaków, czyli chór. Chóry dziecięce śpiewają nie gorzej niż chóry dorosłych.

Skomponuj piosenkę, która trwa minimum 20 sek, aby odwrócić uwagę Dżina i uwolnić Alladyna uwięzionego w lampie.

 

Materiały dydaktyczne: iPady, aplikacja: Mussila DJ, prezentacja multimedialna;

Cel główny zajęć:

  • uczeń, za pomocą doświadczenia z aplikacji samodzielnie poznaje świat muzyki, poznaje różne zespoły muzyczne oraz improwizuje utwory;

 

Cele szczegółowe zajęć:

  • poznaje znaczenie współpracy, poszerza wrażliwość muzyczną;
  • uczy się korzystać z  różnorodności, rozwija kreatywność;
  • zna sposoby powstawania utworów muzycznych, wie w jaki sposób połączenie różnych dźwięków tworzy utwór;
  • wie, jaka jest rola dyrygenta, że są różne zespoły muzyczne (solista, zespół kameralny, chór, orkiestra, big-band i zespół folkowy);
  • potrafi wykorzystać wiedzę o różnych gatunkach muzycznych do rozwiązania problemu;
  • przy wykorzystaniu aplikacji potrafi wywnioskować skutki oraz konsekwencje połączenia dźwięków we wcześniej zaplanowany sposób; 
  • dzięki doświadczeniom z aplikacji nabywa przekonania, że potrafi rozpoznać i wykorzystać różnice między gatunkami muzycznymi;