fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
  • slidebg1
    Platformowe kodowanie

TEMAT: „Platformowe kodowanie. Gramy i programujemy”

Rodzeństwo, Michał i Dorotka bardzo często się razem bawią w lesie. Michał jest starszy i przestają go bawić zabawy z siostrą, dlatego kiedy ta znajduje skrzynię ze skarbem wcale jej nie wierzy że to coś ciekawego i śmieje się z niej. Wyrzuca skrzynię do lasu! Niestety tym razem Dorotka biegnie przemierza las w poszukiwaniu skrzyni. Biegnie, a jej ślady zaciera śnieg i wiatr. Michał nie wiedział co zrobić. Z lasu wyłania się Wróżka Płatuszka, cała w płatkach śniegu i magicznych gwiazdkach. Mówi Michałowi, że bardzo trudno będzie mu teraz wybrać drogę do siostry. Musiałby połączyć różne części drogi i wybrać tą właściwą. Michał nie potrafi tego zrobić, ale Pan Tablet może nauczyć go jak się programuje, żeby mógł wykorzystać aplikację do zbudowania drogi do Dorotki!

Materiały dydaktyczne: iPady, aplikacja: Sprite Box, prezentacja multimedialna;

Cel główny zajęć:

  • uczeń, przy pomocy aplikacji, przechodzi zróżnicowane poziomy kodując wirtualną drogę przez lodowy zamek, aby pokonać ją w jak najkrótszym czasie;  

Cele szczegółowe zajęć:

Uczeń:

  • poznaje podstawowe znaczenie programowania i kodowania;
  • ćwiczy logiczne myślenie oraz kształtuje zadaniową postawę do napotkanych w aplikacji trudności;
  • wie, że programowanie to łączenie mniejszych elementów w całość, tak jak budowanie z klocków, tak części kodu tworzą całość, która działa.;
  • kreatywnie rozwiązuje problemy z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki, w tym programowanie (PP)*;
  • zdobywa umiejętność programowania, jako powszechny element kształcenia (PP)*;
  • wzbudza w sobie postawę do znalezienia i opracowania rozwiązania, do zaprogramowania rozwiązania, przetestowania jego poprawności i ewentualnej korekty przy użyciu odpowiednio dobranej aplikacji lub języka programowania (PP)*;

 

*PP – Nowa Podstawa Programowa 2017