fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
  • slidebg1
    Odkrywcy nieskończoności

TEMAT: „Odkrywcy nieskończoności. Gra w edukacji”

Chłopiec i dziewczynka bardzo często się razem bawią i nic ich nie martwi. Spędzają wakacje na farmie u  Cioci i Wujka, bawią się tylko ze sobą. Nie pomagają przy gospodarstwie, nikomu nie pomagają. Obowiązki związane z utrzymaniem gospodarstwa są dla nich zupełnie nieistotne. Pewnego dnia wybrali się nad jezioro łowić ryby, tam spotkali innego chłopca, nie chcieli się z nim bawić. Byli dla niego niemili, kazali mu sobie iść z powrotem do wioski. Śmiali się z niego, chłopiec uciekł z płaczem. Wrócił do babci, a babcia chłopca była wiejską wieszczką. Uważyła Napar Uprzejmości znalazła niemiłe dzieci i rzuciła zaklęcie na dziewczynkę…  Skoro i tak nic jej nie obchodzi, ani uczucia innych ani obowiązki to z zachodem słońca zamieni się w kamień tak jak jej serce. Jedyny sposób żeby ją uratować to to, żeby razem z chłopcem spełnili jak najwięcej dobrych uczynków! Pomóż im spełnić jak najwięcej dobrych uczynków zanim dziewczynka zamieni się w kamień ! Żeby to zrobić, musimy dowiedzieć kilku ważnych rzeczy o uprawianiu roślin. Rośliny kwitną, żeby niektóre z nich mogły mieć owoce, które my zjadamy. Pomóżmy uratować Agatkę spełniając dobre uczynki za pomocą aplikacji. Musimy zdążyć zanim zamieni się w kamień całkowicie.

Jest to temat, w którym świadomie wykorzystujemy grę komputerową jako narzędzie edukacji multimedialnej.

Materiały dydaktyczne: iPady, aplikacja: ScribbleNauts, prezentacja multimedialna;

Cel główny zajęć:

  • uczeń, przy pomocy aplikacji, uczy się jak ważne są różne obowiązki, które wypełnia się podczas hodowli warzyw i zwierząt;

Cele szczegółowe zajęć:

Uczeń:

  • poznaje podstawowe elementy budowy kwiatów, z których powstają owoce  
  • przypomina sobie, jak ważne jest spełnianie różnych obowiązków dla innych
  • ćwiczy logiczne myślenie oraz kształtuje zadaniową postawę do napotkanych w aplikacji trudności;
  • dostrzega jak wiele pracy potrzeba żeby wyhodować warzywa i owoce;
  • kreatywnie rozwiązuje problemy z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem wiedzy z przyrody;
  • uczniowie poznają nowe słowa z języka angielskiego i umiejętnie je wykorzystują w aplikacji;