fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
  • slidebg1
    Odkrywamy kreatywność

TEMAT: “Odkrywamy kreatywność”

Planetę Awaria nawiedził niespotykany dotąd obiekt mający kształt sześciennej kostki. Roboty – mieszkańcy tego miejsca, bardzo długo obserwowali, analizowali i rozmawiali, aby dowiedzieć się czym jest i do czego może im się przysłużyć dziwny przedmiot. Bryła bowiem nie wydawała z siebie ani żadnych odgłosów, ani nie poruszała się. Zwyczajnie istniała i nikt nie odważył się jej dotknąć. Aby zidentyfikować znalezisko, na Awarię zaproszono Pana Tableta. Całość akcji transmitowała główna robocia telewizja Śrubka TV. Pan Tablet na wstępie zaproponował zbudowanie czegoś z tego materiału. Roboty niestety nie rozumiały komendy budowania, a tym bardziej samodzielnego i kreatywnego projektowania. Okazało się, że w dodatku wszystkie maszyny na Awarii, z racji braku umiejętności tworzenia, nie mają żadnych budynków, a co dopiero własnych domów mieszkalnych. “Czym jest kreatywność?” – zapytały roboty…

Uczeń rozwiązuje problem głównych bohaterów tworząc własną konstrukcję lub budowlę wykorzystując sześcienne bryły i kierując robotem, pamiętając o potrzebach mieszkańców Awarii.

Cel główny zajęć:

  • uczeń, przy użyciu aplikacji samodzielnie  tworzy konstrukcję, według własnego pomysłu;

Cele szczegółowe zajęć:

Uczeń:

  • wie, czym jest kreatywność;
  • potrafi dostrzec kreatywne działanie w swoich szkolnych i domowych pracach lub codziennych aktywnościach np. można być kreatywnym tworząc własne konstrukcje z klocków lego;
  • poznaje wielkich światowych odkrywców i naukowców oraz ich wkład w rozwój ludzkości – Leonardo da Vinci, Albert Einstein, Steve Jobs, Nikola Tesla;
  • potrafi, przy pomocy aplikacji, zaprojektować konstrukcje z sześciennych brył;
  • wyjaśnia, do czego służy zaprojektowane przez niego dzieło oraz potrafi je nazwać;
  • rozwija kreatywne rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin, ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki (PP)*;
  • rozwija kreatywność techniczną – poznaje siebie oraz swoje predyspozycje, do wykonywania zadań technicznych (PP)*;

*“PP” – Nowa podstawa programowa z dn. 24 lutego 2017r.