fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
  • slidebg1
    Modelujemy słodycze

TEMAT: “Przygoda w Słodziszewie. Modelujemy słodycze”.

Do Słodziszewa – miasta słynącego z najlepszych na świecie słodyczy, przyjeżdża dwójka przyjaciół – Tobi i Marcel. Bardzo chcą zwiedzić wszystkie budynki w mieście, zobaczyć jak powstają słodycze, które lubią od czasu do czasu zjeść, a przede wszystkim chcą spróbować jak najwięcej tamtejszych specjałów. Jednak, gdy udają się do pierwszego napotkanego sklepu z gumami do żucia, okazuje się, że wycieczka nie będzie wcale tak udana jak planowali. Sprzedawca gum poinformował przyjaciół, że od dłuższego czasu, sklepy nie otrzymują nowego towaru, dlatego w sklepach w Słodziszewie świecą puste półki. Tobi i Marcel chcą szybko rozwiązać problem i w budynku Burmistrza miasta, spotykają nieoczekiwanie Pana Tableta, który ma pomysł, aby to uczniowie pomogli przyjaciołom rozwiązać problem Słodziszewa.

Cel główny zajęć:

  • uczeń, przy użyciu aplikacji tworzy zestawy różnych rodzajów słodyczy;

Cele szczegółowe zajęć:

Uczeń:

  • poznaje miejsce i sposób powstawania cukierków;
  • wie, czym są kubki smakowe oraz potrafi wskazać miejsce występowania tych receptorów;
  • dowiaduje się, w jaki sposób ludzki organizm rozpoznaje smaki – kubki smakowe;
  • zna podstawowe różnice smakowe – słodki, słony, kwaśny, gorzki;
  • poznaje składniki spożywcze, z których produkowane są słodycze, np. mąka, masło, jajka, woda, cukier, suszone owoce, bakalie, orzechy, zboża;