fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
  • slidebg1
    Tworzymy trójwymiarowe modele postaci

TEMAT: “Ja w świecie gier. Tworzymy trójwymiarowe modele postaci.”

Historia porusza problem czwórki przyjaciół, których odwiedziły postaci z ulubionych gier. Okazało się, że bohaterów nudzi konieczność ciągłego przebywania w tym samym, jednorazowo zaprojektowanym świecie. Przez to wszystkie urządzenia zostały zablokowane i dzieci nie mogą ich uruchomić. Na pomoc przybywa Pan Tablet, który proponuje, aby uczniowie pomogli rozwiązać problem.

Zadaniem uczestników jest stworzenie trójwymiarowych postaci do gier, które sprawią, że wirtualny świat stanie się bardziej różnorodny, a bohaterowie nie będą już znudzeni.

Cel główny zajęć:

  • uczeń, przy pomocy aplikacji projektuje podobną do siebie trójwymiarową postać, a następnie ją animuje;

 

Cele szczegółowe zajęć:

Uczeń:

  • poznaje podstawowe etapy powstawania gry komputerowej;
  • dostrzega różnice między grą 2D, a 3D;
  • potrafi samodzielnie dokonać deformacji obiektu trójwymiarowego (skręcanie, wyginanie, korzystanie z systemu kości);
  • wie, czym jest i jak wygląda szkielet animacyjny oraz samodzielnie nim manipuluje;
  • korzystając z aplikacji personalizuje i dostosowuje ubrania oraz akcesoria do projektowanego modelu;
  • samodzielnie animuje stworzony model 3D;
  • używa narzędzi związanych z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, takich jak  urządzenia mobilne – tablet (PP)*;
  • kreatywnie rozwiązuje problem z dziedziny filmu ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki i filmu (PP)*;

“PP” – Nowa podstawa programowa z dn. 24 lutego 2017r.