fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
  • slidebg1
    Budujemy metropolię

TEMAT: “Budujemy metropolię”.

Dwójka przyjaciół na co dzień mieszkająca na wsi postanawia wyjechać na wakacje do wielkiego miasta – Nowego Jorku. Niestety nigdy nie byli w mieście, a tym bardziej w tak dużej metropolii jak Nowy Jork. Na pomoc przybywa Pan Tablet i razem z przyjaciółmi oprowadza ich po wielkim mieście, omawiając najważniejsze elementy i warunki powstania takiego miejsca. Dzięki wprowadzeniu Pana Tabletu, przyjaciele bardzo chcą po raz pierwszy odwiedzić miasto. Wyruszają więc w podróż. Niestety z powodu awarii pociągu ich wyprawa kończy się w szczerym polu. Marzenia o poznaniu metropolii zostały rozmyte. Jest jednak cień nadziei…

 Uczeń wciela się w rolę urbanisty i pomaga bohaterom wybudować miasto marzeń, w którym wszyscy czują się dobrze i bezpiecznie. Jak powinno wyglądać wymarzone miasto? Gdzie powinna znajdować się policja, a gdzie plac zabaw? Z takimi i wieloma innymi pytaniami muszą zmierzyć się bohaterowie historii, którzy stanęli przed zadaniem budowy miasta, które będzie odpowiadało potrzebom wszystkich nowych mieszkańców.

Cel główny zajęć:

  • przy użyciu aplikacji uczeń projektuje swoje wymarzone miasto;

 

Cele szczegółowe zajęć:

Uczeń:

  • wie, czym jest miasto;
  • wie, czym wyróżnia się miasto jako przestrzeń;
  • potrafi wymienić podstawowe elementy różniące miasto od wsi;
  • wskazać najważniejsze obiekty użyteczności publicznej w mieście;
  • poznaje zawód urbanisty;
  • zna podstawowe warunki prawidłowego funkcjonowania miasta, a także przy użyciu aplikacji potrafi je zapewnić mieszkańcom, np.:
  • dostęp do wody, oczyszczalnie ścieków i miejsce na odpady;
  • dostęp do elektryczności (elektrownie wodne, wiatrowe, słoneczne);
  • drogi doprowadzone do każdego budynku;
  • komunikacja miejska (tory kolejowe) i zróżnicowana infrastruktura drogowa (tunele podziemne i podwodne, mosty, przejazdy kolejowe);
  • sklepy i markety, budynki użyteczności publicznej (komisariat policji, remiza strażacka, szpital, szkoła, ratusz);
  • miejsca pracy (fabryka, gospodarstwo rolne, bank, plac budowy)
  • miejsca wypoczynku, sportu i rozrywki (kino, park, filharmonia, stadion piłkarski i lekkoatletyczny, restauracja, dom, mieszkanie);
  • dekoracje miejskie (pomniki, roślinność, fontanny)
  • identyfikuje się z miastem jako „małą ojczyzną” i czuje się współodpowiedzialny za kształtowanie ładu przestrzennego i jej rozwój (PP)*;
  • projektuje, na podstawie własnych doświadczeń, działania służące zachowaniu walorów środowiska miejskiego i kulturowego oraz poprawie warunków życia lokalnej społeczności (PP)*;

 

*  “PP” – Nowa podstawa programowa z dn. 24 lutego 2017r.

 

Informacje o wykorzystywanym oprogramowaniu

Nazwa aplikacji: Hoopa City

Producent: Dr Panda

Strona producenta: http://drpanda.com

Aplikacja dostępna w: AppStore oraz GooglePlay