fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
  • slidebg1
    Tworzymy kreskówkę

TEMAT: “Zaczarowane wspomnienia. Tworzymy rysunkowy film animowany.”

Minął rok odkąd Mateusz ostatni raz widział swego najlepszego kolegę. Patrzył na rozwieszone w swoim pokoju rysunki, na których spędzali razem czas. Mateusz zauważył, że na ramach od obrazków pojawiło się dużo kurzu. Postanowił więc go zetrzeć. Gdy to zrobił, stało się coś ciekawego. Jego oczom ukazał się Dżin z magicznej ramki. Mateusz mówi Dżinowi, że dawno nie widział swego kolegi i bardzo za nim tęskni. Oddałby wszystko, żeby chociaż na chwilę ożywić rysunki i tym samym bardziej utrwalić wspomnienia. Dżin przenosi Mateusza w świat animowania obrazu. Nasz bohater poznaje krótką historię animacji, dowiaduje się też o tym jak się ją tworzy. Mateusz chce także ożywić swoje narysowane wspomnienia.

Na pomoc przybywa Pan Tablet, który proponuje uczniom, aby stworzyli filmy rysunkowe. Dzięki nim, Mateusz będzie mógł utrwalić pamięć o swoim przyjacielu.

Materiały dydaktyczne: iPady, aplikacja: Animation HD, prezentacja multimedialna;

Cel główny zajęć:

  • przy użyciu aplikacji uczeń tworzy krótki film rysunkowy;

Cele szczegółowe zajęć:

Uczeń:

  • wie, czym jest film animowany;
  • wiem czym jest klatka, oraz poznaje technikę poklatkową;
  • poznaje historię filmu rysunkowego;
  • potrafi rozpoznać i wymienić filmy rysunkowe, obecne w jego codziennym doświadczeniu filmowym;
  • poznaje nietypową formę animacji – flip book, oraz wie jak ją stworzyć;
  • poznaje pierwsze na świecie filmy rysunkowe oraz daty ich premier;
  • poznaje angielskie słownictwo: stroke, tool, frame, duplicate, add, back, forward, edit;